25 Kasım 2016 Cuma

Ubuntu Server 16.10 ile Web Uygulaması


Merhaba! Ben Güler, sizlere Ubuntu Server 16.10 kurulumu hakkında bilgi vereceğim. Ancak kurulumu yapmadan önce pek tabi ki bazı program ihtiyaçlarımız olacak.Gelin bu programlara ve ne işe yaradıklarına bakalım: 


VirtualBox: Sanal makine olan türkçesi bize kurulu olan bir işletim sisteminin yanında farklı bir de işletim sistemi kurmamıza yarayacak olan programdır.
Şuradan indirebilirsiniz.

Ubuntu Server: Ubuntu, Linux tabanlı bir işletim sistemidir. Açık kaynaklıdır. Sunucu serverlar için geliştirilmiştir. Ubuntu Desktop'tan farkı GUI yok ancak bunun bir önemi yok çünkü Ubuntu Server uygulaması yapıyoruz :)
Bunu da şuradan indirdim, 16.10 sürümünü edindim.

PhpMyAdmin: MySql veritabanını internet üzerinden yönetimine yardımcı olan bir sistemdir. Veritabanı işlemleri kolay bir arayüz aracılığıyla çok kolay bir şekilde yapılır.

Yukarda verdiğim linklerden Ubuntu 16.10 ve VirtualBox 5.1'i indirip kurduktan sonra VirtualBox'ı açıyoruz.


Şunu belirtmeden geçmeyeyim VirtualBox'ı kurduktan sonra Ubuntuyu çalıştırırken defalarca sorun aldım. Bunun sebebi VirtualBox'ı 64-bit olarak kurmuşum, Kurulumda Linux-Ubuntu(64-bit) olmasına dikkat etmelisiniz. Yani doğal olarak VirtualBox-Ubuntu uyumu olmalıdır. Bunu farketmek benim 3 saatimi aldı.


Uyarıdan sonra  Ubuntu kurulumuna başlayabiliriz.

Solda (mavi) Yeni sekmesinden yeni bir sanal makine kurmamız gerekiyor. Burda Linux-Ubuntu(64-bit) seçeneklerini seçip istediğimiz ismi veriyoruz. Yukardaki görünüm sanal makine kurulduğundaki ekrandır. Başlat diyoruz...



Başlat dedikten sonra bu ekran çıkacak karşımıza burdan .iso uzantılı Ubuntu 16.10 dosyamızı seçip başlat diyoruz.


Dil seçeneğinden sonra Ubuntu Sunucu Sürümünü Kurun seçeneğine enter'lıyoruz. Sanal makinemiz kurulmaya başlanıyor.

Sanal makinemi kurarken genel olarak default olan seçenekleri seçtim. Ancak aşağıdaki ekrandakilerin hepsini seçtim ne olur ne olmaz diye :) sağlama almak istedim.



Sanal makine kurulduktan sonra PuTTy ile bağlanmalıyız. Bunun öncesinde NAT ayarlarına değer veriyoruz. Ben aşağıdaki değerleri verdim, siz isterseniz ve bilgisayarınızdaki port da müsaitse istediğinizi kullanabilirsiniz.



PuTTy ekranına host name ve port'a aşağıdaki değerleri girdim ve Open dedim.


Komut ekranımız geldi. 
Login ve password değerlerimi girdim ve bağlantı tamamen sağlanmış oldu.


Konsol ekranında güncelleştirmeler yapmamız gerekiyor. 
Öncelikle adettendir: 
sudo apt-get update 
&&
sudo apt-get upgrade



Sistemin, MySql veritabanını tanıması gerekiyor. Bunun içinde güncellemeler yapmamız gerekmektedir.

sudo apt-get install mysql-server

Yazdığımız bu kodla mysql server'ı ubuntu'ya yüklüyoruz. 
Bunun sonrasındaki adımlarda ise veritabanı oluşturma, tablo oluşturma, veri ekleme gibi işlemleri normal bir veritabanında nasıl yapıyorsak burda da gerçekleştirebiliriz.
Örneğin;
CREATE DATABASE vt_ismi; //veritabanı oluştur
CREATE TABLE tablom(name VARCHAR(20) trh DATE);// 2 kolonlu bir tablo oluşturur.
SHOW tablom;
SHOW vt_ismi; // veritabanını gösterir.
USE vt_ismi;//vt_ismi isimli veritabanını kullanmamızı sağlar.
SELECT * FROM tablom; // tablom tablosunun tüm elemanlarını listeler.

~~










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder